Dorko

A Dorko egy fiatal, innovatív street style márka. Nevük eredete egészen a húszas évekig, a Dorogi Gumigyárig nyúlik vissza. Ez volt az a hely ugyanis, ahol először gyártásra kerültek azok az ikonikus, retro teremcipők, amiket a hetvenes évekre már az egész ország hordott, és amelyeket mindenki egyszerűen csak dorkónak nevezett. A nyugati márkák berobbanásával viszont úgy tűnt, a dorkók ideje leáldozott.

Egészen addig, amíg 2014-ben úgy döntöttek felkarolják, és új életet lehelnek a magyar divattörténet eme emblematikus fejezetébe. Itt kezdődik a Dorko-story – valahol félúton a múlt iránti tisztelet és az alkotás jövőformáló ereje közt. Nem meglepő tehát, hogy már a márka alapításától kezdve az a kettős elv vezérelt a céget, hogy újraírják a szabályokat, de közben ne feledkezzünk meg arról sem, hogy honnan jöttek és kik ők.

Büszkék arra, hogy magyar márka lehetnek.

Aki tudja, honnan jött, azt is tudja merre tart. Számukra a Dorkónál mindig is elemi fontosságú volt az alkotás és véleménynyilvánítás szabadsága. Épp ezért termékeik létrehozásánál arra törekszenek, hogy többet kínáljanak egyszerű divatcikkeknél. A DRK betűkkel fémjelzett darabok üzenetet közvetítenek –azoknak az üzenetét, akik ki mernek állni a tömegből, és véleményt formálni. Pont emiatt mindig is olyan hazai tehetségekkel és szervezetekkel együttműködve képzelték el jövőnket, akik egyedi látásmódjuknak, világképüknek és elképzeléseiknek hála Magyarországot jó hellyé teszik.

Így termékeik megalkotásánál nagy hangsúlyt fektetnek a kollaborációkra – legyen szó művészekről, zenészekről, sportolókról vagy akár egy olyan ügyről, ami mellett érdemes kiállni. Ennek nyomán hozták létre Signature, Collab, Propaganda és legújabb Hungary kollekciókat is, amelyek közt bárki megtalálhatja azt az üzenetet, amellyel azonosulni tud, és amelyet szeretne átadni a világnak.

Rendezés: